Københavns Lufthavn
Byggekommunikation
+ Visuel strategi
+ Design
+ Produktionsstyring
Strategien bag byggekommunikation er enkel: Vi skal skabe ro, hvor der er uro. Vi skal skabe et helle for de rejsende, som i forvejen kan føle sig stressede. Udgangspunktet er, at situationen bliver, hvad vi gør den til kommunikativt. CPH skal være anvisende, afvæbnende og positive, og forsøge at få passagerer til at føle og opleve det samme.
Vi lægger os ikke ned og undskylder, vi taler ikke ned til nogen, men arbejder rundt om en eventuel irritation. Vi bruger hverdagssprog og mundrette simple sætninger, som fastholder passagererne i, at det ikke er så slemt, som det ser ud til, selv om vi bygger rundt om dig. Og hvis du følger skiltene kommer du derhen, du ønsker.
Bagtæppet for kommunikationen er lys og luftig med bløde og rolige skyformationer, og står i kontrast til de mere ”larmende” og ”rodede” flader, som reklamer og byggeri møder passagererne med. Typografien bruges stort, enkelt og iøjnefaldende. Det sikrer opmærksomhed og genkendelighed – CPH kommunikerer direkte til dig.